SENS-gruppen tar en borraffär värd 4,5 miljoner kronor för Liljestrand fastigheter i Stockholm

17 november 2020, kl 12:00 | Regulatoriskt pressmeddelande

Wessman drilling solution, ett helägt dotterbolag till SENS, har idag tecknat avtal gällande en totalentreprenad för utförande av tre borrhålslager åt Liljestrand Fastigheter.

Borrhålslagret innefattar borrning av totalt 53 borrhål vilka är drygt 300 meter djupa per styck. Dessa kommer att betjäna tre fastigheter, Storstugan 1, Storstugan 2 och Uttrans Sjukhus. Samtliga fastigheter förvärvades av Liljestrands under 2013, varefter de har byggts om till ca 225 hyresrätter, samt ett äldreboende.

Projektet skall vara färdigställt 2020-12-31

”Vi har haft en lång dialog med Liljestrands om utförandet av den här entreprenaden och det är roligt att vi nu är gång med arbetena säger Per Wessman, Försäljningsansvarig Wessman drilling solutions.

Calle Wellenius, VD SENS; 070 418 40 20

Per Wessman Försäljningsansvarig Wessman drilling solutions 073 368 85 50

Sverker Littorin, IR ansvarig SENS; 070 875 53 09

Denna information är sådan som Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 novemberl 2020 kl.12.00 CET.