SENS presenterade bolagets senaste aktiviteter i en nyhetskanal i Sydafrika

14 oktober 2021, kl 14:56

Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB (publ) (”SENS” eller ”Bolaget”) medverkade den 13 oktober 2021 i ett livesänt inslag på eNews Channel Africa, eNCA. SENS VD Lise Toll blev intervjuad om SENS samt diskuterade Bolagets storskaliga energilagringsprojekt i Sydafrika.

SENS jobbar aktivt med sin nya inriktning mot att bli en internationell utvecklare av storskalig energilagring. Nyligen har portföljarbetet resulterat i två intressanta samarbeten i Sydafrika. Dels har SENS inlett ett avtal med konsultföretaget Oloenviron, dels ett samarbete med thyssenkrupp Uhde Africa gällande återanvändningen av övergivna gruvor.

SENS aktiviteter i Sydafrika har gjort ett intryck och uppmärksammats av lokal media. ENews Channel Africa, eNCA, är en nyhetskanal som fokuserar på att rapportera nyheter om Sydafrika och den afrikanska kontinenten. eNCA bjöd in SENS VD Lise Toll för att presentera SENS och deras senaste aktiviteter i Sydafrika. Presentationen skedde under en livesändning igår, 13 oktober.

Inslaget går att se i länken nedan:

Lise Toll, VD, lise.toll@sens.se, Tel: 0736 37 33 70

Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB (publ), SENS, utvecklar energisystem för en resurseffektiv energianvändning, till fastighetsägare, energibolag och kommuner. Våra kunder ökar sin lönsamhet och minskar sin negativa klimatpåverkan med hjälp av våra innovativa helhetslösningar. Vårt erbjudande innefattar såväl energilagring i borrhålslager, pumpkraft, reglering och produktion samt energieffektiv distribution och återvinning av energi. SENS lösningar möjliggör omställningen mot en fossilfri och CO2 neutral energiförsörjning både lokalt och nationellt. Bolaget är listat på NGM Nordic SME under kortnamnet SUST.